Hultafors Group Danmark, som står bag nogle af markedets stærkeste brands inden for arbejdstøj, værktøj og tilbehør til håndværkere, havde brug for at styrke deres hardware-team med en ny Account Manager. Rollen dækkede hele Sjælland og bestod primært i kørende salg til eksisterende samarbejdspartnere, personlig relationsopbygning samt professionelt ambassadørskab for virksomhedens mange kvalitetsprodukter. Det var vigtigt for Hultafors at finde en kandidat, der ikke blot kunne varetage salgsopgaverne professionelt, men også bidrage til teamet med høj energi, stort engagement og en stærk, personlig tilknytning og passion for produkterne. Det lille, tætte team bestod af to sælgere, en marketingkoordinator og direktøren, og de to sidstnævnte var vores kontaktpersoner igennem processen. De var begge – ligesom os – certificerede i Talenttesten TT38 og optagede af at finde det rigtige menneskelige match.
Det var ikke svært at finde kandidater, der var interesserede i stillingen – men det var afgørende for Hultafors at finde én med den rette personlighed og ægte passion for produkterne. Erfaring fra salg var sekundært; vigtigere var det, at kandidaten havde kendskab til og respekt for håndværk og værktøj – gerne med en baggrund som tømrer eller lignende. Samtidig stillede rollen krav til både selvstændighed og samarbejdsevne. Man skulle kunne trives alene på landevejen, men samtidig også være en aktiv del af det lille team, og finde det naturligt, at ringe til hinanden fra bilen og støtte hinanden i hverdagen. Det var en balance, der krævede dybdegående dialog og fornemmelse for mennesket bag CV’et.
Vi satte gang i en klassisk rekrutteringsproces med jobopslag, search og screeninger – og allerede i første runde fandt vi en håndfuld interessante profiler. En kandidat med tømrerbaggrund og stor passion for Hultafors’ produkter skilte sig hurtigt ud, og teamet blev nysgerrige. For at være helt sikre udvidede vi kandidatfeltet og tog endnu en runde med samtaler i Ballerup, hvilket resulterede i et stærkt og bredt felt. I sidste ende blev valget alligevel bekræftet: den første kandidat var det helt rigtige match. Selvom han var den kandidat med mindst salgserfaring, scorede han højst på passion og personlighed. Hultafors afsluttede processen med egne samtaler i teamet – og stod tilbage med en ny kollega, der både brænder for produkterne og passer perfekt ind i teamets DNA. Et stærkt eksempel på, hvordan vi i tæt samarbejde kan finde det rigtige menneske – og ikke bare den rigtige profil på papiret.
Porsborgparken 8C, 9530 Støvring
Telefon: +45 93 97 59 75
E-mail: nysgerrig@asgaardrecruitment.dk
CVR: 37046477