Case

LOGSTOR – Digital Product Manager

LOGSTOR Case
Branding LOGSTOR

Del denne case

Casebeskrivelse

Til en nyoprettet stilling manglede LOGSTOR en Digital Product Manager, der skulle være med til at introducere nye digitale løsninger

Udfordring

Den digitale manager skulle være kreativ og nytænkende og ville få en central rolle i forhold til at sikre en vellykket implementering, onboarding og konfiguration af løsningerne hos kunderne. Den store kontaktflade til kunder gjorde, at LOGSTOR søgte en udadvendt og imødekommende medarbejder, der kunne supportere kunder i hele Europa.  

Løsning

Det første, vi gjorde, var selvfølgelig at tage turen til Løgstør og besøge hovedkontoret, hvor den kommende medarbejder skulle arbejde. Her snakkede vi med ledelsen og medarbejderne for at danne os et dybdegående billede af, hvem LOGSTOR er, samt hvilke krav de havde til den kommende profil. Noget af det særlige ved denne rekruttering var, at jobbet som Digital Product Manager var en nyoprettet stilling, og der derfor ikke sad en i stillingen i forvejen. Det gjorde, at vi i den indledende del af rekrutteringen undersøgte og ikke mindst udfordrede LOGSTOR på de krav, de havde til den kommende profil. LOGSTOR fremhævede en særlig uddannelsesbaggrund, som de ønskede kandidaten havde. Og her var vores rolle at undersøge, om den uddannelsesbaggrund rent faktisk var det, de havde brug for. Derfor nørdede vi ned i den specifikke uddannelse, hvor vi fandt ud af, at den stemte godt overens med det, de søgte.  

Med det grundige forarbejde og kravprofilen på plads startede vi søgningen efter kandidater, hvor vi særligt gik efter en profil med uddannelsesbaggrunden Cand.it. Det viste sig hurtigt, at det var nogle eftertragtede kandidater, hvor stort set alle var i jobs – selv de nyuddannede dimittender fra sidste år. Det var selvfølgelig en udfordring, og det gjorde, at vi måtte tænke i mere alternative og kreative baner, hvis vi skulle finde den rette kandidat. Det er vi heldigvis vant til, da vi rekrutterer inden for stort set alle brancher. Vi er vant til at søge vidt og bredt – ja nærmest alle de steder, man kan finde en kandidat. Og i netop denne case endte vi med at kontakte en uddannelsesinstitution, da vi så en oplagt mulighed i, at de snart ville udklække et hold Cand.it’er, som jo netop var dem, vi var på jagt efter. Det gav pote, og kort tid efter stod vi med en hel del ansøgninger, hvor vi kunne vinge ét af kravene af – nemlig uddannelsen.  

Med en god stak ansøgninger i hånden gik vi videre til næste del af rekrutteringsprocessen, som var telefonscreeninger. Vi kontaktede dem, vi troede allermest på, og brugte samtalen til at fornemme deres drive og engagement, ligesom vi efterhånden er rutinerede i at mærke personligheden, selvom det er over telefon. Herefter inviterede vi udvalgte kandidater til en samtale, hvor personlighedstests skabte grobund for en god dialog, hvor vi fik skabt os et helhedsindtryk af de enkelte kandidater.  

Vi præsenterede efterfølgende fem forskellige kandidater for LOGSTOR, der alle levede op til kravprofilen, og som vi så et potentiale i. Herefter var det op til LOGSTOR at vælge den person, der passede dem, og hvor der var en kemi. LOGSTOR var begejstrede for det store udvalg af kandidater, og valget faldt på Magnus, der manglede den sidste del af studiet. Han blev ansat på deltid, mens han skrev sit speciale, og fik på den måde en blid indkøring til stillingen – en win-win for begge parter og et rigtig godt match! 

logstor_logo

LOGSTOR

Som navnet antyder, er LOGSTOR’s hovedkontor placeret i muslingebyen Løgstør. Virksomheden beskæftiger 1.200 medarbejdere fordelt i 13 lande. I 2021 blev virksomheden opkøbt af Kingspan Group, som er markedsleder inden for effektive isolerings- og bygningsløsninger. Kingspan har hovedkontor i Irland og beskæftiger 15.500 medarbejdere globalt.

Størrelse

250 ansatte og derover

Branche

Fagområde

Produktion

Geografi

Nordjylland
"I forbindelse med afslutningen på min uddannelse skulle jeg for første gang ud at finde et job, som passede til min nyerhvervede profil og mine drømme. I den forbindelse faldt jeg over en stilling gennem Asgaard Recruitment, som var et perfekt match for mig. Alligevel havde jeg ikke de store forventninger til at lande jobbet, eftersom andre med mere erfaring end mig højst sandsynligt ville blive tilvalgt. Det viste sig dog ikke at være tilfældet, og gennem et yderst transparent og velkommunikeret forløb landede jeg min første professionelle titel efter endt uddannelse. Herfra kan der kun lyde en stor tak til Regitze og Steffen fra Asgaard Recruitment, som altid stod klar til at besvare mine spørgsmål på en ærlig og fyldestgørende måde. Det var et yderst rart forløb for mig, som jeg varmt kan anbefale til andre, hvor matchet mellem mine kompetencer og den eftersøgte profil altid havde den højeste prioritet"
Magnus
Digital Product Manager
Steffen Pretzmann

Kontaktperson

Steffen Pretzmann
Co-Owner
Telefonnr.: 22479146
Mail: sp@asgaardrecruitment.dk